Bli medlem i LHL - få 15 % rabatt i nettbutikken
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Forsendelse og retur

Levering

LHL Førstehjelp vil levere varene som er bestilt så snart det lar seg gjøre ut fra lagerstatus. På lagervarer hvor bestilling blir gjort før kl 12 vil varen bli sendt innen 24 timer.

På varer som ikke er på lager eller bestillingsvarer vil varen bli sendt så snart varen kommer på lager.

LHL Førstehjelp sender kun varer til kunder med adresse i Norge (inkl. Svalbard).

Oppgjør og returkostnader ved bruk av angreretten

Hvis du benytter deg av angreretten (som er 14 dager) skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selgeren skal ha tilbake varen.

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Dersom du benytter deg av angreretten skal dette meldes på e-post til forstehjelp@lhl.no. Angrerettskjema skal fylles ut og legges med i forsendelsen sammen med ordrebekreftelse og/eller faktura. Kontonummer for tilbakebetaling skal skrives på angrerett skjema (nederst på siste side) med navn og kontonummer.

Andre opplysninger

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no

Angrerett for bedrifter og / eller næringsvirksomhet

Næringsdrivende har ikke angrerett fordi hovedregelen i norsk avtalerett er at næringsdrivende har avtalefrihet og bærer risikoen for de avtaler de selv inngår. Prinsippet om avtalefrihet eller kontraktsfrihet er et ulovfestet prinsipp om at enhver som utgangspunkt har frihet til å inngå eller unnlate å inngå avtaler med hvem man vil og sammen bestemme innholdet i en eventuell felles avtale.

LHL Førstehjelp har mulighet til å ta retur av bestilte og mottatte varer. LHL Førstehjelp kan da kreve 20 % i håndteringsgebyr av totale kjøpesum eks.mva.